מניעת פצעי לחץ בישבן

O6XJR00-min

הקושי שבמוגבלות בתנועה הוא לא קשור רק בחוסר הברור בדינמיות, אלא יש עוד השלכות לא נעימות איתן צריכים אותם אנשים להתמודד. אדם המוגבל למיטה במוסד רפואי חשוף להמון מחלות וזיהומים, יש הרבה מאוד כאבים פרקים וסכנות של ניוון. עם זאת, אחת הבעיות המעצבנות יותר היא היווצרות של פצעי לחץ בישבן ובאזור הגב התחתון.

פצעי לחץ הם, כשמם, פצעים שיוצאים בעקבות לחץ על מקום מסוים בגוף. מפני שאותם אנשים נכים או מוגבלים מפעילים לחץ גדול על אזור הישבן והגב התחתון, שם בדיוק נוטים הפצעים הללו לצאת. מדובר בפצעים אדמדמים, הנוטים לייצר מוגלה, הם כואבים, מגרדים, מתפוצצים לעיתים ומהווים מטרד מעצבן מאוד עבור אנשים שגם כך סובלים.

הבעיה המציקה הזו דורשת טיפול מידי שמתחיל בטיפול מנע וממשיך כמובן בטיפול מרפא. מניעת פצעי לחץ בעכוז ובגב התחתון מתחילה עם הציוד הנכון. כל אדם המוגבל לכסא גלגלים צריך לרכוש כרית מיוחדת אשר תוכל להפיג את הלחץ, לחלק אותו ולמנוע את אי הנעימות שנוצרת בעקבות אותו לחץ, שמסתיימת לרוב עם אותם פצעים מעיקים. הכרית עשויה מחומר מיוחד אשר יודע לחלק את הלחץ, להקל על הגב התחתון והישבן ולתת קונטרה מתאימה על מנת לשים את הגוף במנח הנכון. אנשים אשר יושבים על כסא גלגלים יכולים לעזור לעצמם אם יוכלו לקום (באמצעות עזרה) מספר פעמים ביותר כדי להקל על הלחץ, אם כי הדבר לא תמיד אפשרי.

פצעי לחץ בטוסיק עלולים להיווצר בשלל צורות וסוגים, כך שהמכה היא לא פשוטה כאשר היא מתפשטת באזור אחורי הגוף. הבעיה היא אף גדולה יותר כאשר אדם מוגבל למיטה ולא לכסא גלגלים. מדובר באנשים שנמצאים במצב קשה יותר ולא יכולים לקום כלל. לכן, החשיבות שבקניית מזרון למניעת פצעי לחץ מתגברת. המזרון גם הוא יודע לחלק את הלחץ בצורה טובה ולעזור להביא את הגוף למנח הנכון ביותר. היווצרות פצעי לחץ בטוסיק מתרחשת גם כאשר אין מעבר של אוויר ולחות, דבר שמתאפשר כאשר קונים כרית או מזרון טוב למניעת פצעי לחץ.

מנח נכון ולחות יעזרו במניעת פצעי לחץ

טיפול בפצעי לחץ בישבן מתחיל קודם כל עם מזרון למניעת פצעי לחץ או כרית למניעת פצעי לחץ איכותית אשר תאפשר את אותה כניסת לחות וחלוקת הלחץ על הגב והישבן. התהליך המניעתי הוא חשוב מאוד, כי לאחר שהפצעים יוצאים ויש צורך בטיפול מרפא, אין זה נעים לקחת כדורים ולמרוח משחות לחות כאלו ואחרות. הטיפול המניעתי יכול למנוע הרבה מאוד צרות לאדם שגם כך סובל.

asz-min

הדרך לבריאות מלאה היא ארוכה ויש הרבה מאוד מכשולים בדרך. מרבית המכשולים קשורים לבעיות פיזיות קשות יותר, אך התמודדות עם בעיות דרמטולוגיות היא לא פחות ממעצבנת. העור הוא רגיש מאוד, וגירוד או כאבים מאסיביים גורמים לאי נוחות שלעיתים היא קשה יותר מכל בעיה פיזית. המפגש עם הרופא או עם הפיזיולוג הוא לעיתים יותר קל מאשר עם רופא העור שצריך לטפל במחלה שיכולה להתפשט אל עבר כל חלקי הגוף. טיפול בפצעי לחץ בעכוז ובגב התחתון מונע מהם למעשה גם להתפשט, אם אכן הם כבר יצאו, בעוד נדבך חשוב בנושא.

המזרון והכריות למניעת ולטיפול בפצעי הלחץ הם תוצר של קדמה טכנולוגית ומחקר של שנים. כל החומרים עברו עשרות ניסויים עד להגעה לנוסחה המדויקת והטובה ביותר אשר תעזור לחלק את הלחץ בצורה האיכותית ביותר. כמובן שכל המזרונים והכריות נוחים ביותר ונעימים למגע, כך שהבונוס הוא גדול מאוד מהרבה מאוד בחינות.

פצעי לחץ בטוסיק הם לא משהו שצריך להשלים איתו, אף אחד לא צריך לסבול איתם ולבטח לא להגיע למצב שהוא מזניח אותם ומאפשר להם להתפשט לשאר הגוף. טיפול בפצעי לחץ בעכוז או בגב התחתון צריך להיות יעיל ואינטנסיבי מאוד כדי למנוע את אי הנעימות הגדולה הזו. השימוש במזרונים ובכריות המיוחדות יביא להקלה מידית ובתוך כמה ימים, יעזרו אפילו בהעלמת הפצעים, ללא שימוש במשחות או בתרופות סבתא להשכחת כאבים.

אדם אשר סובל ממוגבלות תנועתית צריך לקבל עזרה ותמיכה מהסביבה, אך לא מדובר רק בתמיכה מנטלית ובביקורים, אלא בעזרים פיזיים אשר יעזרו לו להרגיש טוב יותר לאורך זמן. הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם ולהמציא עזרים איכותיים טובים לאנשים מוגבלים ונכים, אך ההרגשה היא כי המזרונים והכריות למניעת פצעי לחץ מהווים פריטי חובה עבור כל אחד מאותם אנשים.

>> לפרטים נוספים אודות כרית למניעת פצעי לחץ

>> לפרטים נוספים אודות מזרון למניעת פצעי לחץ


צור קשר
לשאלות, ייעוץ מקצועי או סתם התלבטות, השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם :)

השם שלך:

האימייל שלך:

(חובה)הטלפון שלך: